Wednesday 29 February 2012

LAST DAY AT CAMP TASIK CHENDEROH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  AKTIVITI HARI KEENAM IALAH KEMAS BARANG DAN BERSIAP SEDIA UNTUK BALIK KE UITM SHAH ALAM ..


                       Seperti biasa aktiviti pagi2 ialah sembahyang dan senaman malaysia cergas . selepas melakukan aktiviti tersebut boleh berkumpul dan makan . selepas makan kami dibahagikan kumpulan megikut pulau masing2 untuk mengemaskan semua barang2 yang dipinjam oleh semua kampus . kumpulan pulau sibu telah diberi tugasan menyusun kayak , paddle dan PFD di setempat supaya senang untuk dimasukan kedalam lori . selepas siap semua tugasan yang diberi kami semua menolog kumpulan lain untuk menyiapkan tugasan yang diberi oleh fasi . saya menolong kawan2 yang lain menyiapkan kerja yang diberi . semasa mengemas semua peralatan kami di suruh membersihkan kawasan best camp kami dengan bersih sekali .. cara2 fasi kami ajar untuk semua bersihkan kawasan best camp sgt bijak . fasi kami suruh kami berbaris beramai2 dan berjalan sebaris untuk membersihkan kawasan . selepas kawasan bersih kami diminta megambil pakaian yang telah dijumpai oleh fasi2 . semua megambil sebelum dikena hukuman . 


               



      Selepas bersihkan kawasan dan kemas semua peralatan kami semua menunggu kedatangan lori untuk masukan peralatan dan barang kedalam lori . tidak lama selepas itu lori pon datang dan kami masukan barang2 kedalam lori . selepas siap masukan barang dalam lori kami semua megambil beg masing2 dan berkumpul di khemah induk . selepas itu kami menunggu kedatangan bas pulak . sambil2 menunggu bas kami berpecah megikut kumpulan masing2 . selepas dibahagikan megikut kumpulan kami semua bermain game dengan fasi iaitu maen game 'KATAK KEMBUNG ' beramai-ramai . selepas penat bermain kedatangan bas pon dah menjelma . kami pon beramai-ramai berjalan kaki keluar ke tepi jalan untuk naik ke dalam bas . 



                    selepas lama menunggu bas kami akhirnya bas datang dan menjemput kami . selepas bas sampai kami terus naik dan balik ke uitm shah alam . sebelum meninggalkan 'PEGALAMAN DAN ILMU KAMI MENGUCAPKAN SELAMAT TINGGAL TASIK CHENDEROH ' .. dalam perjalanan balik ke uitm shah alam kami semua tertidur macam orang tak tidur sebulan ... haha .. rasa macam tidur sekejap je , padahal dari tasik chenderoh ke uitm shah alam . lama perjalanan kami smpi ke uitm shah alam . selepas kami smpi , kami melihat kawan2 yang sampai dulu dari kami tengah memunggah barang untuk dibasuh pada keesokan harinya . 



                                PADA MALAM PENUTUP AKTIVITI OUTDOOR RECREATION..

    Selepas siap memunggah barang kami bersiap sedia untuk sesi penutupan di dewan kolej kenangauitm shah alam . kami dihendaki memakai baju melayu bagi lelaki dan manakala perempuan perlu memakai baju kurung . semasa aktiviti penutup kami diberi makanan yang sgt sedap , dan agak menyelerakan . kami sgt berpuas hati . sambil2 makan kami membuat persembahan untuk menceriakan fasi2 dan pensyarah . beberapa kumpulan telah menceriakan hati pensyarah dan fasi2 .. kami sgt seronok pada malam itu .. selepas habis penutupan kami semua beransur balik untuk berehat dan tidur . tetapi pada malam itu ada kumpulan yang tidak tidur disebabkan kene berjaga malam kerana banyak peralatan yang berharga yang perlu dibasuh pada keesokan hari nya ..

No comments: